Wijkbus Oss

Op donderdag 29 januari 2015 heeft Carmen Willems een uitgebreide toelichting gegeven op de wijkraadsvergadering in het Buurthuis de Kortfoort over de aanleiding, de opzet en de uitwerking van het nieuwe vervoer in Oss, de Wijkbus.

Dit voor Oss nieuwe initiatief, blijkt ook een landelijke primeur te zijn.

Op dit moment is men bezig met het inrichten van het initiatief. Men is bezig chauffeurs op te leiden, heb je interesse, meldt je aan! Een gewoon rijbewijs, een goede gezondheid is voldoende. Je kunt je al opgeven voor een minimum van 3 uur per week.

Nieuwe route wordt opgezet!

Nu draaien ze nog de bekende route die al sinds mensenheugenis werd gereden met de grote stadsbussen. Binnenkort krijgen we de mogelijkheid om andere punten in oss mee te nemen op de route, voor Oss-Zuid ik denk aan

De Lidl,

het kerkhof,

het gezondheidscentrum.

Heb je hier een idee of mening over, laat het ons weten.

de dienst is van 9:00 uur tot 18:00 beschikbaar op alledagen , behalve zondag.

achtergrond informatie:

Er wordt een nieuwe busdienst opgezet, samen met vrijwilligers. Wil je meedoen? Geef je op, hieronder staat alle informatie.

Het profiel van de vrijwillige chauffeur/chaufeusse

Algemene informatie over de nieuwe dienstregeling en over de wijkbus.

De dienstregeling van de wijkbussen

Ben je van mening dat er ook in Oss-Zuid behoefte is aan een buslijn, geef dit dan door!

Als iemand vrijwillige chauffeur wil worden, kan hij of zij dat aan Carmen Willems doorgeven. Via mail (c.willems@oss.nl) of telefonisch (140412, vragen naar Carmen Willems).